Найбільший літак у світі – український Ан-225 “Мрія” у момент створення не мав конкурентів за габаритами і досі є найбільшим у світі, хоча вже й не з таким колосальним відривом від зарубіжних конкурентів.
Спочатку Ант-255 створювався для перевезення великогабаритних компонентів орбітального корабля-Космоплан в рамках проекту “Буран” (передбачалося навіть використовувати літакf в якості першої розгінної ступені при запуску космічного корабля – від цієї ідеї пізніше відмовилися), але оскільки проект обмежився єдиним запуском 15 листопада 1988 – Ант “Мрія” був перепрофільований у звичайний вантажний літак.
Планувалося побудувати два таких літака, але поки на ходу знаходиться лише один екземпляр – той самий, що колись ніс на собі “Буран”, другий же гігант поки готовий лише на 70% і навряд чи буде запущений незабаром, так як конструкторське бюро “Антонов” чекає фінансування цього проекту, яке припинилося з розвалом СРСР. Якщо з’явиться замовник – літак буде добудований, але за приблизними підрахунками на це потрібно не менше $ 120 мільйонів.
Найбільший літак у світі є шестимоторним турбореактивним високопланом (так називають літаки, крила яких кріпляться до верхньої частини фюзеляжу) зі стрілоподібним крилами і двухкилевою хвостовою частиною.
У довжину “Мрія” сягає 84 метрів, у висоту – 18,2 м, розмах його крил становить 88,4 метра, їх площа – 905 м². Літак здатний летіти з крейсерською швидкістю 800 км/год (і максимальної 850 км/год) при сумарній масі 640 тонн.
Щоб хоча б приблизно собі уявляти габарити Ан-225, наведемо невелику статистику: у вантажному відсіку літака можна перевозити 50 легкових автомобілей / 16 десятитонних універсальних авіаційних контейнерів / моновантаж вагою до 200 т (всілякі генератори, турбіни, самоскиди “БелАЗ”, “Комацу” , “Юклід” та їм подібні).
Практична стеля знаходиться на висоті 11 тисяч метрів, максимальна дальність польоту – 15 400 кілометрів, при цьому в крейсерському режимі літак витрачає 15921 літрів пального на годину.
Найбільший літак у світі досі є рекордсменом за габаритами та вантажопідйомністю за всю історію літакобудування. Програє він лише за одним показником – розмахом крила – дерев’яному літаючому човні Hughes H-4 Hercules (згодом отримав прізвисько “Ялиновий Гусак”), розробленим урядом США для одночасного транспортування 750 повністю споряджених солдат і запущеного в повітря всього один раз – 2 листопада 1947 року – у зв’язку з тим, хто до моменту закінчення його будівництва війна вже закінчилася і потреба в такій літаючій машині відпала. Сьогодні “Ялиновий Гусь” є експонатом музею Лонг-Біч у Каліфорнії, як і раніше демонструючи безпрецедентний для літаючих апаратів 95-метровий розмах крил.
Крім того, Ан-225 встановив ще безліч всіляких рекордів, що стосуються вантажопідйомності / довгомірних вантажів / злітної ваги, продовжуючи курсувати з колосальними вантажами між материками й континентами, незважаючи на свій вже досить поважний вік.
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (1)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (2)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (3)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (4)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (5)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (6)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (7)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (8)
Найбільший літак у світі, український Ан-225 «Мрія» (9)